Вулкан Акатенандо, Гватемала

От Оскар Лопес Монджараз

Господин Флоренсио

Гватемала Това е държава, атакувана от таблоидните новини. Всичко, което показват, е несигурност, миграция и престъпност, но нищо от това не описва истинската същност на Гватемала. Единственото нещо, което можете да намерите на почвата Чапин, е история, култура, традиции, невероятни пейзажи, но преди всичко хората, които ви предлагат ръка, независимо от нещо в замяна.

Пътувах до Гватемала поради различни обстоятелства, които бяха съобразени, за да направят това възможно, пътувах, без да знам много за това, което ме очаква и преди всичко, пътувах, без да имам ясна цел какво искам да знам, имаше само едно нещо че ми беше ясно за ... да изкача един от неговите 37 вулкана, които са част от Тихоокеански огнен пръстен и виждам отблизо 1 от неговите 4 активни вулкана, ето как на третия си ден в Гватемала започнах изкачването до Вулкан Акатенанго.

Приключението започна в 8:00 ч. Сутринта, когато водачите минаха покрай мен и кой щеше да бъде моята експедиционна група до Акатенанго. Група от приблизително 15 души с различни националности: Германия, Китай, Англия, Франция, Белгия, САЩ и разбира се, Мексико, стигнахме до общността на "Самота", точка, откъдето започна нашето изкачване. Дами, продаващи quetzaltecas, магически еликсир, те се приближиха към нас още в първия момент, когато излязохме от камиона, със студен климат и гъста и ниска мъгла, което направи невъзможно да се види отвъд 4м. Ръководствата ни предоставиха нашето оборудване: палатка, спален чувал и постелка, плюс раница с тегло около 7 кг. това би било моето изречение по време на изкачването.

Преди бях изкачвал вулкани, но без толкова голяма тежест, това беше нещо, което бързо щеше да даде своето и първата част от изкачването е една от най-трудните. Поле от рохкав пясък, от вида, в който правите крачка и се плъзгате на 2 метра. назад, усилена работа за краката. Височината беше друг фактор и това беше, че бързо забелязах как беше по-трудно да се достави кислород в белите дробове, тази част беше наистина твърда, до такава степен, че от този момент момичето, което дойде от Китай, реши да се върне.

Г-н Флоренсио, около 50-годишен, се качваше нагоре и нагоре, без дори да се разклаща, а Елфего, 20-годишно момче, което започва да се подготвя за водач, но което пътеките на Акатенанго вече са като втория му дом, бяха нашите водачи в тази промоция, по всяко време в очакване на групата, ни насърчаваше да се изкачваме.

По време на изкачването Elfego стана опора за продължаване на изкачването, правейки изкачването по-малко трудно. По време на цялото изкачване има 5 точки за почивка, приблизително 1 на час. Почти когато достигнахме 3-та точка на почивка, щяхме да си хапнем закуските. Теглото на раницата и изкачването вече намаляваха краката, спазмите в краката правеха страданието да стигне до точката на покой. Бях последният, стигнал до точката, в която щеше да се появи друг велик човек, Аугусто, който в този момент има своето място, където продава бисквитки и кафе. Пет минути бяха достатъчни, за да създадат връзка на приятелство, където не знам дали поради това или като ме видя толкова уморен, той ми даде чаша кафе. Кафето ми сервира, за да ми даде втори вятър, да си възвърна енергията. В този момент гаденето започна да се появява, но след изпиването на кафето се почувствах като нов.

След 5 часа изкачване пристигнахме в базовия лагер, където щяхме да започнем да разпъваме палатките и откъдето щяхме да имаме ясна гледка към Пожарен вулкан, 1 от 4-те активни вулкана в Гватемала.

Изглеждаше толкова близо, когато мъглата, която покриваше определени части на вулкана, придаваше този мистичен допир до нещо, което вече изглеждаше от друга планета. Не би отнело много време за Пожарен вулкан ни посрещна с издишване, което се почувства до мястото, където бяхме, и това е така, защото шумът накара земята да трепери и след това отстъпи място на фумарол, който бавно се издигаше през небето, докато достигна голяма височина, всички останахме инертни преди сила на природата.

Нощта падна и Елфего и Господин Флоренсио режат дърва за огрев. Те загряха вода, за да ни дадат незабавни супи, които може да не са най-здравословните, но колко добри са на вкус, когато сте в планината или на вулкан.

Интимен момент, в който всички седяхме около огъня, наслаждавайки се на нощната тишина сред природата с облачно небе, което накара нашите надежди да видим лава, излизаща от кратера на Volcán de Fuego, да изчезне. Всички бяха заспали, аз останах с него Господин Флоренсио Y. Елфего, споделяне на истории, смях и отбелязване на един от моментите, които остават завинаги записани. Беше почти в 12:00 ч. Сутринта, когато небето се изчисти и ревът се чу, идва изригване. Събудихме всички и в този момент видяхме как лавата излезе от кратера със силен гръм, всички бяхме изненадани.

В 4:30 сутринта щяхме да тръгнем за върха. Базовият лагер беше 500 mts. надолу от голямото "чиния ", както наричат ​​върха на вулкана. Почти вертикално изкачване изискваше тези 500 mts. По пътя нагоре го направихме за 2 часа, за да стигнем върха и да видим изгрева. Този път обаче времето не ни благоприятства и стигнахме върха с гъста мъгла, която буквално ви направи неспособни да виждате отвъд носа си. Жалко, но това не отслаби това, което видяхме през нощта.

На срещата на върха откриваме кръстовете на онези, които поеха към по-висока среща и които преди 3 месеца бяха участвали в едно от най-трагичните събития в света. Акатенанго. Няколко души, постигнали изкачването, се сблъскаха с неизбежните климатични промени, които съществуват във вулканите, много от тях не успяха да се върнат в базовия лагер и студът и мъглата останаха с тях. (ПОЧИВАЙ В МИР)

В 7:00 ч. Започнахме спускането през пясъчната зона, където можете да слезете с висока скорост и мек слой пясък служи като възглавница за всяко падане. Слизането тук беше един от най-забавните моменти на вулкана. Мъглата беше изчезнала, за да ни даде още една страхотна пощенска картичка. Пристигнахме в лагера, за да вдигнем къщите, отне ни около 2:30 часа. слизайки, краката вече трепереха при всяка стъпка и факт е, че спускането също има своя шега, стигнахме до точката, в която всичко започна, върнахме се с преживявания, които не могат да бъдат забравени и с гордостта, че сме достигнали върха. Идваше един от най-тъжните моменти, сбогувайки се с Елфего и Господин Флоренсио които повече от това да са мои водачи, бяха приятели, двама души с невероятна доброта и че без съмнение боли да се сбогуваме.

Ако по всяко време планирате да пътувате до Гватемала и да качите Акатенанго, това несъмнено ще бъде едно от най-добрите преживявания, които можете да имате. Ще оставя контакта на Elfego, на когото можете да пишете чрез WhatsApp да ви преведе през това трудно, но невероятно изкачване между един от големите вулкани в Гватемала.